Sí. Fem servir un parell de cookies, i una ni tan sols és nostra. N’haurà d’acceptar-les per estalviar-se aquest missatge que ensenyem per imperatiu legal

“Unió d’esforços de sectors diferents per tenir presència en línia”, notícia a Interdixit

Disseny + Desenvolupament. Multimèdia. Web. Comunicació. Grafisme. Art

Notícia: “Unió d’esforços de sectors diferents per tenir presència en línia” de la secció Tendències

Unió d’esforços de sectors diferents per tenir presència en línia

Pàgina de The Defibulators (Brooklyn) amb vídeo i camises triades
Pàgina de The Defibulators (Brooklyn) amb vídeo i camises triades

Superant l’esquema de les fórmules de patrocini i de publicitat clàssica, els nous negocis que volen obrir-se pas per tots els canals possibles, inclòs Internet, estan començant a generar sinèrgies intersectorials que els permeten dotar-se de nous i atractius continguts que, a la vegada, atreuen visites als webs comercials. Amb aquesta activitat, a més, es beneficien dels contribuïdors de contingut, que troben una plataforma d’expressió única, exclusiva i gratuïta.

La fórmula havia estat explorada fa un parell d’anys al Japó, on uns fabricants de samarretes col·laboren amb els nous valors del manga per a estampar-les. La relació és purament econòmica i en la pàgina web del dibuixant s’implanta una botiga que només ven les samarretes que ha il·lustrat. Unes peces que no poden trobar-se enlloc més.

L’esquema, amb el binomi moda-art, ha estat portat a l’extrem pels creadors de moda Barking Irons’ (BI) de Nova York, en el que és un model de funcionament sense intercanvi econòmic.

El principal problema de la botiga de moda novaiorquesa és la seva manca de continguts diferenciats per a la construcció d’un lloc web. No deixa de ser un comerç més de roba (samarretes, camises, jerseis…) on l’esforç en presència en línia, sense un gran suport de publicitat convencional per a la consolidació de la imatge de marca, es perdria entre els milers de botigues de moda que inunden Internet.

Exemple de sinergia intersectorial
Superades les tàctiques de diferenciació per producte —essencial en el sector moda— i per preu, l’estratègia a Internet ha consistit en buscar un contingut, fugint de la publicitat o del patrocini, que permeti a BI captar nous visitants de la botiga on line i donar a conèixer la seva roba.

L’estratègia seguida ha consistit a crear un gran lloc web videogràfic, The Collect, amb accés independent i vinculat a la botiga en línia, en què vuit noves bandes de folk americà es proven la roba de BI, ofereixen un concert acústic a l’interior de l’establiment i xerren sobre la seva música.

Entre els grups seleccionats hi ha bandes emergents i conegudes en els àmbits del rock, el blues i el country més recent com Riverboat Gamblers o Justin Towne Earle.

A canvi de la seva participació en el portal, els músics tenen una producció videogràfica molt acurada, un so gairebé perfecte i un excel·lent canal de promoció del seu directe, recolzat en les xarxes socials que fa servir BI.

Resulta evident, en aquest exemple, que la marca de roba s’ha basat en la nova tendència estètica del urban-woodsman (urbanita rústic), que s’imposarà en breu.

El principal avantatge d’aquesta activitat és que el cost és molt reduït en comparació amb campanyes tradicionals d’assentament de marca, atreu a un públic que ja segueix als líders de la tendència —els urban-woodsmen de les bandes—, augmenta els accessos i vincles en xarxes socials, i assegura la posició de la marca BI a l’avantguarda de la moda. Tots surten guanyant.